Onze werking
Moet ik een afspraak maken om kleding binnen te brengen?
Ja, gezien de beperkte plaats, de enorme drukte en het overaanbod kunnen we uitsluitend via afspraak te werk gaan. Stuur ons een mail naar info@cyaankali.be met wat meer info (merk, maat, eventueel aankoopjaar) of idealiter met een foto. Cyaankali zal binnen de 5 werkdagen contact met je opnemen. Onaangekondigde walk-ins kunnen niet verder geholpen worden. Ook afhaling en uitbetaling werkt uitsluitend op afspraak, nadat Cyaankali hiervoor contact met je opgenomen heeft.
Welke dames- en mannenkleding mag ik binnenbrengen?
Uitsluitend kwalitatieve, zeer recente designerstuks (maximum 2 jaar oud). Geen gedateerde merken, enkel frisse up-to-date labels. Het moet gaan om miskoopjes, het is niet de bedoeling om afgedragen kleding binnen te brengen (controleer zelf op vlekjes, scheuren, ... want dit nemen we niet aan). In onze “new arrivals” fotoreeks kan je heel wat voorbeelden terugvinden van merken en items die we vlot verkopen.
Exclusieve items zoals bijvoorbeeld Delvaux kunnen wel in vintagestaat binnengebracht worden. Daarbuiten aanvaarden we geen bont en exotisch leder, geen vintage, geen retro, geen budgetketens. Gezien het enorme overaanbod zijn we genoodzaakt zeer selectief te werk te gaan. Wees dus eerlijk en laat gedragen kleding achterwege, ook al is het van een mooi merkje.
Neem het niet persoonlijk indien we je stuks niet kunnen aannemen: er zijn zoveel andere redenen dan enkel merk of staat, waarom we bepaalde items wel of niet aannemen: wat in de mode is, wat best verkoopt, wat we op dat moment al te veel of te weinig hebben, het enorme overaanbod, de stijl, ….
Wanneer breng ik best mijn kleding binnen?
Lentecollectie wordt op afspraak aangenomen vanaf eind januari, zomercollectie op afspraak vanaf eind maart, herfstcollectie op afspraak vanaf augustus en wintercollectie op afspraak vanaf oktober.
Gelieve steeds op voorhand te verwittigen wat je binnen wenst te brengen via mail. (zie hoofdstuk “moet ik een afspraak maken”)
In welke staat moet de kleding binnengebracht worden?
De staat van kleding is erg belangrijk voor ons. De kleding moet klaar zijn voor verkoop: proper gewassen, kreukvrij, geurvrij, in perfecte staat. Het moet gaan om miskoopjes, niet-zichtbaar gedragen kleding. Hou hier rekening mee en wees hier eerlijk in: de stuks worden anders toch sowieso geweigerd op de afspraak.
Dus geen pluizende wol, verkleurde kragen, ontbrekende knopen, gaatjes, geur, rafels, vlekken, vergeelde okselplekken, deodorant vlekken, parfum, beschadigde schoenhakken, voetafdrukken in schoenen, … We maken onze selectie op basis van zo nieuw mogelijk, dat is het concept van onze shop.
Hoe wordt de prijs bepaald van mijn kleding?
Cyaankali bepaalt de prijs op basis van de de staat, recentheid, merk van het item, populariteit,.. In geval van verkoop is 45% van de verkoopprijs voor de eigenaar voor verkoopprijzen onder de €150. Boven de €150 delen we door twee. Boven de €500 werken we met een percentage van 60% in het voordeel van de leverancier.
Je krijgt een verkoopbon met duidelijke vermelding van alle prijzen via mail. De partijen komen overeen dat de vermeldingen op de verkoopbon, zowel voor de afgifte als voor de verkoop van de goederen, als bewijs tussen de partijen geldt. Van zodra je akkoord gaat met deze verkoopbon, ga je ook akkoord met alle voorwaarden zoals op deze webpagina vermeld. Dit akkoord via mail dien je binnen de twee weken te doen na het ontvangen van de bon. Indien wij van jou geen akkoord verkrijgen, kunnen wij de stuks niet in de winkel hangen en vragen wij om de items weer op te pikken binnen de twee weken. Hiervoor rekenen wij een administratieve kost van €5 aan. Kom je de items niet oppikken binnen de twee weken, dan gaan deze naar een goed doel en kan je er geen aanspraak meer op maken.
Wordt dit bedrag op voorhand uitbetaald?
Nee, we werken in consignatie en kopen dus geen stukken aan op voorhand.
Hoelang mag de kleding blijven hangen?
De kleding kan maximum 3 maanden blijven hangen. De niet-verkochte kleding dient zelf te worden opgehaald, nadat je bericht van ons krijgt. Cyaankali neemt hiervoor contact met je op binnen de maand na afloop van je bon. Van zodra je akkoord gaat met de afgesproken prijzen, kan je de items van de bon niet meer komen oppikken tijdens de looptijd van de bon.
Hoe verloopt de afhandeling van mijn verkoop?
Je items blijven ongeveer 3 maanden in onze shop hangen ter verkoop. Je krijgt een verkoopbon waarop je de eindperiode kan terugvinden. Cyaankali neemt binnen de maand na die periode contact met je op om de bon af te sluiten. De verkochte items worden uitbetaald via overschrijving nadat de niet-verkochte stuks opgehaald werden, de resterende stuks dienen opgehaald te worden binnen de maand na datum. Gelieve deze eindperiode te respecteren. Oppikken van de niet-verkochte stuks kan enkel op woensdag, donderdag en vrijdag na het maken van een afspraak hiervoor. Wanneer de stuks een maand na afhaaldatum nog niet opgehaald zijn, kunnen deze niet meer opgeëist worden.
Gezien het essentieel kosteloze karakter van het optreden van Reinvented by AnneN BV in geval van niet verkoop, wordt uitdrukkelijk overeengekomen dat elke risico voor rekening van de eigenaar is. Diefstal en beschadiging zijn op eigen risico. Jij bent ook verantwoordelijk om bij het ophalen te controleren dat alle retouritems aanwezig zijn. Eenmaal dat je de stuks hebt opgepikt is Reinvented by AnneN BV niet meer verantwoordelijk voor het ontbreken van items.
Wanneer worden verkochte items uitbetaald?
Op de verkoopbon kan je de eindperiode van je items terugvinden. Cyaankali neemt binnen de maand na die periode contact met je op om de bon af te sluiten. Vanaf dit moment heb je een maand de tijd om de niet-verkochte stuks op te pikken. De uitbetaling van de verkochte stuks gebeurt nadat de niet-verkochte stuks opgepikt werden. Dit omdat er maar beperkte plaats in onze stock is. Er is geen mogelijkheid tot tussentijdse uitbetalingen of status-updates. Uitbetalingen worden uitgevoerd in de week die volgt op de week waarin jij de items kwam oppikken. Gelieve ons steeds op de hoogte te brengen van het juiste rekeningnummer, dit doe je als antwoord op de mail met de afsluiting van jouw bon. Reinvented by AnneN BV kan niet verantwoordelijk worden geacht bij het ontbreken van een correct bankrekeningnummer.
Als ja na zes maanden na het ontvangen van de mail met de afsluiting van jouw bon nog steeds niet bent langs geweest of hebt gereageerd, kan je geen aanspraak meer maken op de uitbetaling van de verkochte items. Jouw bon wordt dan boekhoudkundig definitief afgesloten.
Worden de stuks gesoldeerd?
Wanneer een verkoopbon afloopt rond de solden periode, is er inderdaad de mogelijkheid om de stuks te solderen. We doen dit niet standaard en enkel wanneer de leverancier dit op voorhand meedeelde. Niet-verkochte stuks die niet opgepikt werden binnen de maand na afsluiting van de bon, kunnen gesoldeerd worden door Cyaankali.
Waarom duurt het zo lang alvorens ik een antwoord of een afspraak krijg?
Onze shop is druk, héél erg druk. Het aantal aanvragen om kleding binnen te brengen krijgen wij niet verwerkt, er is veel meer kleding dan dat wij plaats hebben. Toch beantwoorden we alle aanvragen persoonlijk. We beantwoorden de mails zo snel als we kunnen, maar gelieve de wachttijd te respecteren en er op te vertrouwen dat we je antwoorden, ook al duurt het wat langer.
We plannen de afspraak in naar wat ons de beste periode lijkt, en naar wat haalbaar is. Indien er geen mogelijkheid meer is om te verkopen laten we dit ook weten.
Waarom neemt Cyaankali mijn stuks niet aan?
Begrijpelijk dat het niet altijd duidelijk is, wij selecteren op basis van wat het best werkt voor de winkel. Naast alle opgesomde redenen in het hoofdstuk “welke dameskleding mag ik binnenbrengen”, kan het soms ook louter een financiële reden hebben: daarom maken we ook pas een verkoopbon op als er minsten 3 items die verkoopbaar zij, worden aangeleverd. Het kan zijn dat we hier een uitzondering op maken voor designerstuks.
De afgifte van de goederen houdt het uitdrukkelijke akkoord met de hierboven vermelde voorwaarden in.
Kan ik als koper kleding omruilen?
Nee, het is niet mogelijk om kleding aangekocht in de winkel om te ruilen aangezien het om unieke kledingstukken gaat die niet in meerdere kleuren of maten beschikbaar zijn, en in consignatie verkocht worden.
Als klant koop je de goederen aan in de staat dat ze zich bevinden op het moment van de aankoop. Als secondhandshop kan Cyaankali hier geen verdere garantie in bieden. Wij kijken alle stuks na, maar kunnen altijd iets over het hoofd zien. Gelieve zelf na te kijken dat de goederen aan de verwachtingen voldoen op het moment van de aankoop. Voor aankoop op afstand geldt het retourbeleid.
Is de kleding nieuw?
Het gaat om miskoopjes. De kleding is nauwelijks gedragen, in perfecte staat. Af en toe komen er ook eindereeksen binnen. Indien de items toch draagsporen vertonen wordt hier altijd rekening mee gehouden in de prijs.
Kan ik stuks reserveren?
Aangezien we van ieder item maar 1 exemplaar hebben, kunnen we niet langer dan 1 dag stuks opzij houden. Reservatie graag telefonisch of via onze social mediakanalen.
Kan ik de shop telefonisch bereiken?
Yes! Om stuks te reserveren kan je de shop het best telefonisch bereiken, tijdens de openingsuren. Het telefoonnummer is 016 22 74 30. Omwille van de enorme drukte vragen we om de shop niet te bellen als het gaat om kleding binnenbrengen, hiervoor kan je de werking raadplegen bij “veel gestelde vragen verkoper”.
Sturen jullie op per post?
Ja, we sturen op per post. We maken hiervoor gebruik van Bpost. Betaling gebeurt via overschrijving. Van zodra het bedrag ontvangen werd op onze rekening wordt jouw pakje klaargemaakt. De verzendkosten zijn voor de koper.
Hoe kan ik betalen?
Je kan betalen via bankcontact, visa, Payconiq, Ecocheques van Pluxee, Edenred en Monizze of cash.
An ode to slow fashion
Slow fashion zorgt voor een gezondere relatie met mode. Vaak met een oog voor duurzame en ethische waarden.
Als een label kiest voor het pad van slow fashion zetten ze hiermee ook in op de duurzaamheid van de gebruikte materialen, een zo ecologisch mogelijke productie en op eerlijke rechten en verloning voor iedereen in de supply chain.
Als klant kies je hier voor kwaliteit boven kwantiteit, minder consumeren, re-wearing jouw items en ga je voor een persoonlijke stijl.
Dat is ook waar we hier bij Cyaankali voor staan. Als je hier buiten stapt met jouw aankoop moet het goed voelen, liefde op het eerste gezicht zijn. We horen vaak dat de stuks die bij ons gekocht werden, jaren meegaan en gedragen worden. Het schoonste compliment dat wij als re-loved boetiek kunnen krijgen. Alles wordt handgeselecteerd zodat we jullie de mooiste collectie kunnen aanbieden. Als het klikt met een item koop je het, doet het dat niet, dan zien we je liever niet kopenKlinkt als praten tegen onze eigen winkel. Maar dat is onze missie, 100% slow fashion, als je buitenstapt met jouw treasure, hopen wij op liefde voor altijdSpring zeker eens binnen voor wat snuistertijd en wij helpen je graag met het vinden van die ene parel
About me
Ik ben zowel wetenschapsleerkracht als ontwerpster en eigenaar van Cyaankali. Het verhaal achter mijn label RE°invented by AnneN startte toen ik de kleding van mijn papa heruitvond en een nieuw verhaal gaf in unieke stuks voor mezelf. Op die manier kreeg zijn geliefde kleding een nieuw leven en kon ik zijn herinneringen dicht bij me te houden. RE°invented zag het daglicht. Sindsdien streef ik er naar om kleding en stoffen een tweede (of zelfs derde) leven te geven. De overname van Cyaankali was dan ook een logische volgende stap en past helemaal in mijn droom om verder te werken een duurzaam, totaalconcept waar mensen weer voeling krijgen met de waarde van kleding.
About conscious fashion
Ik ben er ondertussen van overtuigd dat duurzame mode de enige juiste keuze is voor de toekomst. Maar waarom is dit zo belangrijk?
Als je probeert om eerlijk en/of duurzaam te shoppen, steun je de mensen die jouw kleding maken. Dus support your makers en vergeet hierbij zeker niet de lokale handelaars en creatievelingen!
Kleding die ligt weg te kwijnen in jouw kleerkast, maakt je niet gelukkig. Door ze naar een tweedehandswinkel te brengen, geef je ze een tweede leven en maak je er iemand anders gelukkig mee. Een extra pluspunt als je zelf ook tweedehands shopt, want zo kan je toch geregeld jouw garderobe vernieuwen zonder dat je meedraait in de wegwerpmaatschappij.
Als je bewuster gaat nadenken over jouw aankopen, ga je onbewust minder kopen. Op lange termijn hoeft duurzame mode niet duurder te zijn.
En als jij kiest voor slow en conscious fashion, zorg je dat ontwerpers en de verkopers van deze stuks het ook beter gaan doen en meer kansen krijgen. Jij werkt dus mee aan een betere wereld! Iets om heel erg trots op te zijn.
Liefs, Anne