top of page

FAQ VERKOPER

Moet ik een afspraak maken om kleding binnen te brengen?

Ja, gezien de beperkte plaats, de enorme drukte en het overaanbod kunnen we uitsluitend via afspraak te werk gaan. Stuur ons een mail met wat meer info (merk, recentheid, staat) of idealiter met een foto. Cyaankali zal binnen de 5 werkdagen contact met je opnemen: 

Onaangekondigde walk-ins kunnen niet verder geholpen worden.

Ook afhaling en uitbetaling werkt uitsluitend op afspraak, nadat Cyaankali hiervoor contact met je opgenomen heeft.

Welke dames- en mannenkleding mag ik binnenbrengen?

Uitsluitend kwalitatieve, zeer recente designerstuks (maximum 2 jaar oud). Geen gedateerde merken, enkel frisse up-to-date labels. Het moet gaan om miskoopjes, het is niet de bedoeling om afgedragen kleding binnen te brengen.

In onze “new arrivals” fotoreeks kan je heel wat voorbeelden terugvinden van merken en items die we vlot verkopen.

Exclusieve items zoals bijvoorbeeld Delvaux kunnen wel in vintage staat binnengebracht worden.

Daarbuiten aanvaarden we geen bont, geen vintage, geen retro, geen budgetketens

Gezien het enorme overaanbod zijn we genoodzaakt zeer selectief te werk te gaan. Wees dus eerlijk en laat gedragen kleding achterwege, ook al is het van een mooi merkje.

Neem het niet persoonlijk indien we je stuks niet kunnen aannemen: er zijn zoveel andere redenen dan enkel merk of staat, waarom we bepaalde items wel of niet aannemen: wat in de mode is, wat best verkoopt, wat we op dat moment al te veel of te weinig hebben, het enorme overaanbod, de stijl, ….

Wanneer breng ik best mijn kleding binnen?

Lentecollectie wordt op afspraak aangenomen vanaf januari, zomercollectie op afspraak vanaf eind maart, herfstcollectie op afspraak vanaf augustus en wintercollectie op afspraak vanaf oktober.

Gelieve steeds op voorhand te verwittigen wat je binnen wenst te brengen via mail. (zie hoofdstuk “moet ik een afspraak maken”)

In welke staat moet de kleding binnengebracht worden?

De staat van kleding is erg belangrijk voor ons:

De kleding moet klaar zijn voor verkoop: proper gewassen, kreukvrij, geurvrij, in perfecte staat. Het moet gaan om miskoopjes, niet-zichtbaar gedragen kleding.

Hou hier rekening mee en wees hier eerlijk in: de stuks worden anders toch sowieso geweigerd op de afspraak.

Dus geen pluizende wol, verkleurde kragen, ontbrekende knopen, gaatjes, geur, rafels, vlekken, vergeelde okselplekken, deodorant vlekken, parfum, beschadigde schoenhakken, voetafdrukken in schoenen, …

We maken onze selectie op basis van zo nieuw mogelijk, dat is het concept van onze shop.

Hoe wordt de prijs bepaald van mijn kleding?

Cyaankali bepaalt de prijs op basis van de de staat, recentheid, merk van het item, populariteit,.. In geval van verkoop is 45% van de verkoopprijs voor de eigenaar voor verkoopprijzen onder de €100. Boven de €100 delen we door twee. Boven de €500 werken we met een percentage van 60% in het voordeel van de leverancier.

Je krijgt een verkoopbon met duidelijke vermelding van alle prijzen via mail. De partijen komen overeen dat de vermeldingen op de verkoopbon, zowel voor de afgifte als voor de verkoop van de goederen, als bewijs tussen de partijen geldt. Van zodra je akkoord gaat met deze verkoopbon, ga je ook akkoord met alle voorwaarden zoals op deze webpagina vermeld. Dit akkoord via mail dien je binnen de twee weken te doen na het ontvangen van de bon. Indien wij van jou geen akkoord verkrijgen, kunnen wij de stuks niet in de winkel hangen en vragen wij om de items weer op te pikken binnen de twee weken. Hiervoor rekenen wij een administratieve kost van €5 aan. Kom je de items niet oppikken binnen de twee weken, dan gaan deze naar een goed doel en kan je er geen aanspraak meer op maken.

Wordt dit bedrag op voorhand uitbetaald?

Nee, we werken in consignatie en kopen dus geen stukken aan op voorhand.

Hoelang mag de kleding blijven hangen?

De kleding kan maximum 2,5 maanden blijven hangen. De niet-verkochte kleding dient zelf te worden opgehaald, nadat je bericht van ons krijgt. Van zodra je akkoord gaat met de afgesproken prijzen, kan je de items van de bon niet meer komen oppikken tijdens de looptijd van de bon.

Cyaankali neemt hiervoor contact met je op binnen de maand na afloop van je bon.

Hoe verloopt de afhandeling van mijn verkoop?

Je items blijven 2,5 maanden in onze shop hangen ter verkoop. Je krijgt een verkoopbon waarop je de eindperiode kan terugvinden. Cyaankali neemt binnen de maand na die periode contact met je op om de bon af te sluiten. De verkochte items worden uitbetaald via overschrijving nadat de niet-verkochte stuks opgehaald werden, de resterende stuks dienen opgehaald te worden binnen de maand na datum.

Gelieve deze eindperiode te respecteren.

Wanneer de stuks een maand na afhaaldatum nog niet opgehaald zijn, kunnen deze niet meer opgeëist worden.

Gezien het essentieel kosteloze karakter van het optreden van Reinvented by AnneN BV in geval van niet verkoop, wordt uitdrukkelijk overeengekomen dat elke risico voor rekening van de eigenaar is.

Diefstal en beschadiging zijn op eigen risico. Jij bent ook verantwoordelijk om bij het ophalen te controleren dat alle retouritems aanwezig zijn. Eenmaal dat je de stuks hebt opgepikt is Reinvented by AnneN BV niet meer verantwoordelijk voor het ontbreken van items.

Wanneer worden verkochte items uitbetaald?

Op de verkoopbon kan je de eindperiode van je items terugvinden. Cyaankali neemt binnen de maand na die periode contact met je op om de bon af te sluiten. Vanaf dit moment heb je een maand de tijd om de niet-verkochte stuks op te pikken. De uitbetaling van de verkochte stuks gebeurt nadat de niet-verkochte stuks opgepikt werden. Dit omdat er maar beperkte plaats in onze stock is. Er is geen mogelijkheid tot tussentijdse uitbetalingen of status-updates. Uitbetalingen worden uitgevoerd in de week die volgt op de week waarin jij de items kwam oppikken. Gelieve ons steeds op de hoogte te brengen van het juiste rekeningnummer. Reinvented by AnneN BV kan niet verantwoordelijk worden geacht bij het ontbreken van een correct bankrekeningnummer.

Indien de niet-verkochte stuks na deze maand en een herinneringsmail nog steeds niet zijn opgepikt, kan je er geen aanspraak meer op maken.

Worden de stuks gesoldeerd?

Wanneer een verkoopbon afloopt rond de solden periode, is er inderdaad de mogelijkheid om de stuks te solderen. We doen dit niet standaard en enkel wanneer de leverancier dit op voorhand meedeelde.

Niet-verkochte stuks die niet opgepikt werden binnen de maand na afsluiting van de bon, kunnen gesoldeerd worden door Cyaankali.

Waarom duurt het zo lang alvorens ik een antwoord of een afspraak krijg?

Onze shop is druk, héél erg druk. Het aantal aanvragen om kleding binnen te brengen krijgen wij niet verwerkt, er is veel meer kleding dan dat wij plaats hebben.

Toch beantwoorden we alle aanvragen persoonlijk. We beantwoorden de mails zo snel als we kunnen, maar gelieve de wachttijd te respecteren en er op te vertrouwen dat we je antwoorden, ook al duurt het wat langer.

We plannen de afspraak in naar wat ons de beste periode lijkt, en naar wat haalbaar is. Indien er geen mogelijkheid meer is om te verkopen laten we dit ook weten.

Waarom neemt Cyaankali mijn stuks niet aan?

Begrijpelijk dat het niet altijd duidelijk is, wij selecteren op basis van wat het best werkt voor de winkel.

Naast alle opgesomde redenen in het hoofdstuk “welke dameskleding mag ik binnenbrengen”, kan het soms ook louter een financiële reden hebben: Soms loont het de moeite niet om één artikel op te nemen, omdat we er simpelweg niets aan verdienen.

​

De afgifte van de goederen houdt het uitdrukkelijke akkoord met de hierboven vermelde voorwaarden in.

FAQ KOPER

Kan ik als koper kleding omruilen?

Nee, het is niet mogelijk om kleding aangekocht in de winkel om te ruilen aangezien het om unieke kledingstukken gaat die niet in meerdere kleuren of maten beschikbaar zijn, en in consignatie verkocht worden.

Als klant koop je de goederen aan in de staat dat ze zich bevinden op het moment van de aankoop. Als secondhandshop kan Cyaankali hier geen verdere garantie in bieden.

Wij kijken alle stuks na, maar kunnen altijd iets over het hoofd zien. Gelieve zelf na te kijken dat de goederen aan de verwachtingen voldoen op het moment van de aankoop.

Is de kleding nieuw?

Het gaat om miskoopjes. De kleding is nauwelijks gedragen, in perfecte staat. Af en toe komen er ook eindereeksen binnen.

Indien de items toch draagsporen vertonen wordt hier altijd rekening mee gehouden in de prijs.

Kan ik stuks reserveren?

Aangezien we van ieder item maar 1 exemplaar hebben, kunnen we niet langer dan 1 dag stuks opzij houden. Reservatie graag telefonisch.

Kan ik de shop telefonisch bereiken?

Yes! Om stuks te reserveren kan je de shop het best telefonisch bereiken, tijdens de openingsuren. Het telefoonnummer is 016 22 74 30.

Omwille van de enorme drukte vragen we om de shop niet te bellen als het gaat om kleding binnenbrengen, hiervoor kan je de werking raadplegen bij “veel gestelde vragen verkoper”.

Sturen jullie op per post?

Ja, we sturen op per post. We maken hiervoor gebruik van Bpost. Betaling gebeurt via overschrijving. Van zodra het bedrag ontvangen werd op onze rekening wordt jouw pakje klaargemaakt. De verzendkosten zijn voor de koper.

Hoe kan ik betalen?

Je kan betalen via bankcontact, visa, Payconiq, Ecocheques van Sodexo en

Monizze of cash.

bottom of page