Hoe werken wij?

Veel gestelde vragen verkoper

Moet ik een afspraak maken om kleding binnen te brengen?

Ja, gezien de beperkte plaats, de enorme drukte en het overaanbod kunnen we uitsluitend via afspraak te werk gaan. Stuur ons een mail met wat meer info (merk, recentheid, staat) of idealiter met een foto.  Cyaankali zal binnen de 5 werkdagen contact met je opnemen: elke@cyaankali.be

Onaangekondigde walk-ins kunnen niet verder geholpen worden.

Ook afhaling en uitbetaling werkt uitsluitend op afspraak, nadat Cyaankali hiervoor contact met je opgenomen heeft.

Welke dameskleding mag ik binnenbrengen?

Uitsluitend kwalitatieve, zeer recente designerstuks (maximum 2 jaar oud). Geen gedateerde merken, enkel frisse up-to-date labels. Het moet gaan om miskoopjes, het is niet de bedoeling om afgedragen kleding binnen te brengen.

In onze “new arrivals” fotoreeks kan je heel wat voorbeelden terugvinden van merken en items die we vlot verkopen.

Exclusieve accessoires zoals bijvoorbeeld Delvaux kunnen wel in vintage staat binnengebracht worden.

Daarbuiten aanvaarden we geen bont, geen vintage, geen retro, geen budgetketens

Gezien het enorme overaanbod zijn we genoodzaakt zeer selectief te werk te gaan. Wees dus eerlijk en laat gedragen kleding achterwege, ook al is het van een mooi merkje.

Neem het niet persoonlijk indien we je stuks niet kunnen aannemen: er zijn zoveel andere redenen dan enkel merk of staat, waarom we bepaalde items wel of niet aannemen: wat in de mode is, wat best verkoopt, wat we op dat moment al te veel of te weinig hebben, het enorme overaanbod, de stijl, ….

Wordt er ook mannen – of kinderkleding aangenomen?

Neen, enkel dameskleding.

Wanneer breng ik best mijn zomer – of winterkleding binnen?

Lentecollectie wordt op afspraak aangenomen vanaf januari, zomercollectie op afspraak vanaf eind maart, wintercollectie op afspraak vanaf augustus.

Gelieve steeds op voorhand te verwittigen wat je binnen wenst te brengen via elke@cyaankali.be. (zie hoofdstuk “moet ik een afspraak maken”)

In welke staat moet de kleding binnengebracht worden?

De staat van kleding is erg belangrijk voor ons:

De kleding moet klaar zijn voor verkoop: proper gewassen, kreukvrij, geurvrij, in perfecte staat. Het moet gaan om miskoopjes, niet-zichtbaar gedragen kleding.

Hou hier rekening mee en wees hier eerlijk in: de stuks worden anders toch sowieso geweigerd op de afspraak.

Dus geen pluizende wol, verkleurde kragen, ontbrekende knopen, gaatjes, geur, rafels, vlekken, vergeelde okselplekken, deodorant vlekken, parfum, beschadigde schoenhakken, voetafdrukken in schoenen, …

We maken onze selectie op basis van zo nieuw mogelijk, dat is het concept van onze shop.

Hoe wordt de prijs bepaald van mijn kleding?

We bepalen de prijs ter plaatse op afspraak.  De prijs hangt af van de staat, recentheid, merk van het item, populariteit,.. Deze verkoopprijs verdelen we ongeveer helft- helft  in geval van verkoop ( prijzen onder de €50 delen we door 2, prijzen boven de €50 delen we door 1,9 in het voordeel van de leverancier)

Je krijgt een verkoopbon met duidelijke vermelding van alle prijzen via mail.

Wordt dit bedrag op voorhand uitbetaald?

Nee, we werken in consignatie en kopen dus geen stukken aan op voorhand.

Na de periode van 2,5 maand overlopen we op afspraak wat er op de verkoopbon verkocht werd: de verkochte stukken worden uitbetaald volgens de prijs die afgesproken werd, de niet- verkochte stukken worden teruggegeven.

Wij nemen hiervoor zelf contact op, gelieve deze periode te respecteren

Tussentijdse uitbetalingen of status-updates zijn niet mogelijk

Hoelang mag de kleding blijven hangen?

De kleding kan maximum 2.5 maanden blijven hangen. De niet-verkochte kleding dient zelf te worden opgehaald, nadat je bericht van ons krijgt.

Cyaankali neemt hiervoor contact met je op binnen de maand na afloop van je bon.

Hoe verloopt de afhandeling van mijn verkoop?

Je items blijven 2.5 maanden in onze shop hangen ter verkoop.  Je krijgt een verkoopbon waarop je de eindperiode kan terugvinden.  Cyaankali neemt binnen de maand na die periode contact met je op om de bon af te sluiten. De verkochte items worden uitbetaald via overschrijving, de resterende stuks dienen opgehaald te worden binnen de maand na datum.

Gelieve deze eindperiode te respecteren.
Wanneer de stuks een maand na afhaaldatum nog niet opgehaald zijn, kunnen deze niet meer opgeëist worden.

Wanneer worden verkochte items uitbetaald?

Op de verkoopbon kan je de eindperiode van je items terugvinden.  Cyaankali neemt binnen de maand na die periode contact met je op om de bon af te sluiten: op dat moment worden de verkochte items uitbetaald per overschrijving. Er is geen mogelijkheid tot tussentijdse uitbetalingen of status-updates.

Worden de stuks gesoldeerd?

Wanneer een verkoopbon afloopt rond de solden periode, is er inderdaad de mogelijkheid om de stuks te solderen. We doen dit niet standaard en enkel wanneer de leverancier dit op voorhand meedeelde.

Wanneer stuks niet tijdig opgehaald worden en blijven hangen tijdens de solden kan Cyaankali wel beslissen deze te solderen.

Waarom duurt het zo lang alvorens ik een antwoord of een afspraak krijg?

Onze shop is druk, héél erg druk. Het aantal aanvragen om kleding binnen te brengen krijgen wij niet verwerkt, er is veel meer kleding dan dat wij plaats hebben.

Toch beantwoorden we alle aanvragen persoonlijk. We beantwoorden de mails zo snel als we kunnen, maar gelieve de wachttijd te respecteren en er op te vertrouwen dat we je antwoorden, ook al duurt het wat langer.

We plannen de afspraak in naar wat ons de beste periode lijkt, en naar wat haalbaar is. Indien er geen mogelijkheid meer is om te verkopen laten we dit ook weten.

Waarom neemt Cyaankali mijn stuks niet aan?

Begrijpelijk dat het niet altijd duidelijk is, wij selecteren op basis van wat het best werkt voor de winkel.

Naast alle opgesomde redenen in het hoofdstuk “welke dameskleding mag ik binnenbrengen”, kan het soms ook louter een financiële reden hebben: Soms loont het de moeite niet om 1 artikel op te nemen, omdat we er simpelweg niets aan verdienen.

Veel gestelde vragen koper

Kan ik als koper kleding omruilen?

Nee, het is niet mogelijk om kleding om te ruilen aangezien het om unieke kledingstukken gaat die niet in meerdere kleuren of maten beschikbaar zijn, en in consignatie verkocht worden.

Als klant koop je de goederen aan in de staat dat ze zich bevinden op het moment van de aankoop. Als secondhandshop kan Cyaankali hier geen verdere garantie in bieden.

Wij kijken alle stuks na, maar kunnen altijd iets over het hoofd zien. Gelieve zelf na te kijken dat de goederen aan de verwachtingen voldoen op het moment van de aankoop.

Is de kleding nieuw?

Het gaat om miskoopjes. De kleding is nauwelijks gedragen, in perfecte staat. Af en toe komen er ook eindereeksen binnen.
Indien de items toch draagsporen vertonen wordt hier altijd rekening mee gehouden in de prijs.

Kan ik stuks reserveren?

Aangezien we van ieder item maar 1 exemplaar hebben, kunnen we niet langer dan 1 dag stuks opzij houden. Reservatie graag telefonisch

Kan ik de shop telefonisch bereiken?

Yes! Om stuks te reserveren kan je de shop het best telefonisch bereiken, tijdens de openingsuren. Het telefoonnummer is 016 22 74 30.

Omwille van de enorme drukte vragen we om de shop niet te bellen als het gaat om kleding binnenbrengen, hiervoor kan je de werking raadplegen bij “veel gestelde vragen verkoper”

Sturen jullie op per post?

Nee, we sturen niet op per post.

Hoe kan ik betalen?

Je kan betalen via bankcontact, visa, payconiq of cash