Hoe werken wij?

Veel gestelde vragen verkoper

Moet ik een afspraak maken om kleding binnen te brengen?

Ja, gezien de beperkte plaats en zeer selectieve inname graag op voorhand verwittigen wat je binnen wenst te brengen. Stuur ons een mail met wat meer info (merk, recentheid, staat) of een foto.  Ook afhaling en uitbetaling werkt uitsluitend op afspraak via elke@cyaankali.be.

Welke dameskleding mag ik binnenbrengen?

Uitsluitend kwalitatieve, zeer recente designerstuks (maximum 2 jaar oud). Geen gedateerde merken, enkel frisse up-to-date labels. Het moet gaan om miskoopjes, het is niet de bedoeling om afgedragen kleding binnen te brengen.

In onze “new arrivals” fotoreeks kan je heel wat voorbeelden terugvinden van merken en items die we vlot verkopen.

Exclusieve accessoires zoals bijvoorbeeld Delvaux kunnen wel in vintage staat binnengebracht worden.

Daarbuiten aanvaarden we geen bont, geen vintage, geen retro, geen budgetketens

Wordt er ook mannen – of kinderkleding aangenomen?

Neen, enkel dameskleding.

Wanneer breng ik best mijn zomer – of winterkleding binnen?

Lentecollectie wordt op afspraak aangenomen vanaf januari, zomercollectie op afspraak vanaf eind maart, wintercollectie op afspraak vanaf augustus.
Gelieve steeds op voorhand te verwittigen wat je binnen wenst te brengen via elke@cyaankali.be.

In welke staat moet de kleding binnengebracht worden?

De kleding moet klaar zijn voor verkoop: proper gewassen, kreukvrij, in perfecte staat. Het moet gaan om miskoopjes, niet-zichtbaar gedragen kleding.

Hoe wordt de prijs bepaald van mijn kleding?

We bepalen de prijs ter plaatse op afspraak.  De prijs hangt af van de staat, recentheid, merk van het item.  Deze verkoopprijs verdelen we ongeveer helft- helft  in geval van verkoop ( prijzen onder de €50 delen we door 2, prijzen boven de €50 delen we door €1,9 in het voordeel van de leverancier)

Je krijgt een verkoopbon met duidelijke vermelding van alle prijzen

Wordt dit bedrag op voorhand uitbetaald?

Nee, we werken in consignatie en kopen dus geen stukken aan op voorhand.

Na de periode van 2,5 maand overlopen we op afspraak wat er op de verkoopbon verkocht werd: de verkochte stukken worden uitbetaald volgens de prijs die afgesproken werd, de niet- verkochte stukken worden teruggegeven.

Hoelang mag de kleding blijven hangen?

De kleding kan maximum 2.5 maanden blijven hangen. De niet-verkochte kleding dient zelf te worden opgehaald, hiervoor graag zelf contact opnemen via elke@cyaankali.be.

Hoe verloopt de afhandeling van mijn verkoop?

Je items blijven 2.5 maanden in onze shop hangen ter verkoop.  Je krijgt een verkoopbon waarop je de eindperiode op terugvinden.  Rond die periode neem je opnieuw contact met ons op via mail (graag met vermelding van je referentienummer op de bon).  Op deze afspraak betalen wij de verkochte stuks uit en geven we de eventueel resterende stuks terug mee.

Gelieve deze eindperiode te respecteren en ons zelf te contacteren.
Wanneer de stuks na 6 maand nog niet opgehaald zijn, kunnen deze niet meer opgeëist worden.

Wanneer worden verkochte items uitbetaald?

Op de verkoopbon kan je de eindperiode van je items terugvinden.  Rond deze periode neem je zelf contact met ons op om een afspraak vast te leggen. Op deze afspraak worden de verkochte stuks uitbetaald en de eventuele niet-verkochte stuks teruggegeven.

Worden de stuks gesoldeerd?

Wanneer een verkoopbon afloopt rond de solden periode, is er inderdaad de mogelijkheid om de stuks te solderen. We doen dit niet standaard en enkel wanneer de leverancier dit ruim op voorhand meedeelt.

Wanneer stuks niet tijdig opgehaald worden en blijven hangen tijdens de solden kan Cyaankali wel beslissen deze te solderen.

Veel gestelde vragen koper

Kan ik als koper kleding omruilen?

Nee, het is niet mogelijk om kleding om te ruilen aangezien het om unieke kledingstukken gaat die niet in meerdere kleuren of maten beschikbaar zijn, en in consignatie verkocht worden.

Is de kleding nieuw?

Het gaat om miskoopjes. De kleding is nauwelijks gedragen, in perfecte staat. Af en toe komen er ook eindereeksen binnen.
Indien de items toch draagsporen vertonen wordt hier altijd rekening mee gehouden in de prijs.

Kan ik stuks reserveren?

Aangezien we van ieder item maar 1 exemplaar hebben, kunnen we niet langer dan 1 dag stuks opzij houden

Kan ik de shop telefonisch bereiken?

Om stuks te reserveren kan je de shop telefonisch bereiken tijdens de openingsuren. Verder vragen we om zoveel te mailen ipv te bellen, gezien de dagelijkse drukte in onze shop. Het telefoonnummer is 016 22 74 30.

Sturen jullie op per post?

Nee, we sturen niet op per post.

Hoe kan ik betalen?

Je kan betalen via bankcontact, visa of cash.